​فولكس در فكر فروش برند لامبورگینی
صنعت خودروی اروپا

​فولكس در فكر فروش برند لامبورگینی

گروه خودروسازی فولكس واگن آلمان در حال بررسی سبد برندهای خود برای بهینه سازی سرمایه گذاری است. از این رو برندهای لامبورگینی، دوكاتی و بنتلی در معرض بازنگری قرار دارند.

کارآمدنیوز - فولكس واگن در حال سبك و سنگین كردن گزینه های موجود خود برای فروش یا عرضه سهام لامبورگینی است. «هربرت دییس» مدیر عامل این گروه خودروسازی در ماه مارس (فروردین) صحبت از بازنگری در سبد برندهای فولكس واگن به میان آورده بود، ظاهراً اولویت های این خودروساز و نیازهای سرمایه گذاری اش طوری دچار تغییر شده كه به این نتیجه رسیده، آن بخش از برندهایی كه به هسته اصلی بیزینس تعلق ندارند، به تدریج تعیین تكلیف شوند. ماه گذشته نیز دوباره «دییس» در سخنان خود به این موضوع اشاره كرد كه شركت باید بخشی از منابع خود را آزاد كند تا بتواند روز خودروهایی كه به تولید و فروش انبوه رسیده اند سرمایه گذاری كند. ظاهراً بازیگران اصلی صنعت خودرو این روزها دستپاچه سرمایه گذاری در حوزه خودروهای برقی هستند.

به گزارش سایپا نیوز ، در حال حاضر هم فولكس واگن درحال تلاش است لامبورگینی از لحاظ حقوقی به یك هویت مستقل تبدیل شده و ظرف یك سال امكان فروش یا عرضه سهام آن فراهم شود.

در زمان رهبری «فردیناند پییش» گروه خودروسازی فولكس به شكل ستیزه جویانه ای به گردآوری برندهای متنوع و مطرح اروپایی پرداخت به طوری كه سبد برندهایش دامنه وسیعی پیدا كرده بود. پییش از سال 1993 تا سال 2015 مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه فولكس بود. پییش تنها در یك سال سه برند بنتلی، بوگاتی و لامبورگینی را همزمان خریداری كرد.

انتهای پیام

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.