اقدامات مقیمی برای بهبود شرایط تولید خودرو

اقدامات مقیمی برای بهبود شرایط تولید خودرو

مدت زیادی از حضوری فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل در ایران‌خودرو نمی‌گذرد، با این حال تغییرات زیادی در این مدت اتفاق افتاده است.

کارآمدنیوز- مدیرعامل جوان ایران‌خودرو از ابتدای شهریور ماه افزون بر روند رو به بهبود در تولید و عرضه خودرو، برنامه‌‌های طراحی و توسعه محصول و تولید محصولات جدید با برند ایران خودرو را به صورت جدی‌تر در دستور کار این خودروساز بزرگ قرار داده است.
به گزارش ایکو پرس ، مقیمی اقدامات اصلاحی مهم و سازنده‌ای را در مسیر بهبود شرایط تامین و تولید خودرو و عرضه به بازار انجام داده است. یكپارچه سازی فرآیند تامین و ایجاد انسجام در فعالیت های توسعه ساخت داخل و تامین قطعات و مجموعه‌ها با نگاه به توانمندی‌های داخلی از مهم ترین رویكردهای مدیریتی وی بوده است.
یکی از هدف‌های کوتاه مدت فرشاد مقیمی، تدوین نقشه راه در مدیریت شبكه تامین، بازگشت تامین و انسجام ساخت داخل در این حوزه است، که نگاه به وضعیت تولید این ادعا را تایید می‌کند.
می‌توان یکی از موثر‌ترین اتفاقات در حوزه تامین را اجرای طرح رده بندی قطعه‌سازان دانست، موضوعی که افزون بر فعال شدن بخش تحقیق و توسعه در میان مجموعه سازان و قطعه سازان، رقابتی جدید را برای توسعه کیفی قطعات به همراه خواهد داشت.
از دیگر رویكردهای مهم و اصلی ایران خودرو ، تعامل موثر و شفاف و شبكه تامین و طرح موضوع اتاق شیشه‌ای و خالی ابهام در ارتباط با قطعه‌سازان است. در همین راستا برگزاری جلسه‌های مشترک با انجمن های قطعه‌سازی و قطعه سازان در خصوص مسائل مختلف نظیر استراتژی، حوزه مالی و اقتصادی، توسعه ساخت داخل و... در دستور كار این شرکت قرار گرفته است.
اجرای سیاست‌های وزارت صمت در برگزاری میزهای خودكفایی در كنار برنامه‌های داخلی ایران‌خودرو در افزایش عمق ساخت داخل و خودكفایی قطعات و به دنبال آن همكاری و بهره گیری از توانمندی نهادهایی مانند صنایع دفاعی در دستور كار ایران خودرو قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود اجرای این فعالیت‌ها کاهش ارزبری 244 میلیون یورویی را به همراه داشته باشد. هر چند که با اجرای بخشی از این برنامه‌ها تا کنون 49 میلیون یورو در خروج ارز صرفه جویی شده است.   
هر چند که طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو با خروج شرکای خارجی این شرکت برای مدتی به تعویق افتاد، در چند ماه گذشته اجرای این پروژه جدی‌تر از گذشته در حال پیگیری است. جایگزینی محصول جدید ایران خودرو با پژو 301، اتفاقی است که در دوره مدیرعاملی فرشاد مقیمی کلید خورده و برای آن از همکاری 150 قطعه‌ساز برای تولید 839 قطعه جدید کمک گرفته شده است. این موضوع منجر به افزایش داخلی سازی برای محصولی می‌شود که حق امتیاز آن متعلق به ایران‌خودرو است، این در حالی است که پیش‌ از این تمرکز بر داخلی سازی قطعات محصولی بود که در نهایت با نام پژو وارد بازار می‌شد. استفاده از شرکت های دانش بنیان و جوانان نخبه برای طراحی پلتفرم اختصاصی ایران خودرو نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این دوره است.
افزون بر این این‌ها می‌توان گفت ایران خودرو با خروج از ماده 141 قانون تجارت و واگذاری دارایی‌های غیرمولد خود، برای انجام امور مهم‌تر در تولید و طراحی و توسعه خودرو در حال سبک‌تر شدن است.
اکنون در جدید‌ترین اقدام مدیرعامل جوان ایران‌خودرو، دکتر انواری به عنوان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل ایران خودرو منصوب شده است تا از این پس روند اطلاع رسانی نیز در ایران‌‌خودرو بهبود پیدا کند و تمامی ذینفعان این شرکت مورد توجه قرار بگیرند. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت در دوران ریاست انواری با راه اندازی پویش پاسخگویی و اقدامات گسترده رسانه ای برای پوشش رویدادهای صنعت معدن و تجارت به خصوص در حوزه رونق تولید به عنوان یکی از چهاردستگاه برگزیده در میان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی  کشور معرفی شد.

انتهای پیام

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.