2020/04/08
۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۰ فروردين
سیل مراجعه به وبسایت نمایندگی ها
گسترش تجارت دیجیتالی

سیل مراجعه به وبسایت نمایندگی ها

نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش به ناچار، تجارت دیجیتالی را بیش از گذشته جدی می گیرند.

کارآمد نیوز - فضای رسانه ها پر شده است از اخبار شیوع كرونا و آسیب هایی كه به اقتصاد و به سلامت مردم وارد آورده است. شاید نتوان گفت كه شیوع ویروس، مزیت هایی هم دارد، اما می توان گفت كه آثار مثبتی هم روی رفتار مردم دارد. از جمله آن كه استاندارد بهداشت مردم، تا حدودی بهبود می یابد و تا مدت ها بعد از پایان این همه گیری، به قوت خود باقی می ماند.

به گزارش سایپا نیوز ، حالا با شیوع بیماری ویروس كرونا، نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودرو، هر چند به شكل بطئی، به تجارت الكترونیك و فضای مجازی روی آورده اند.

هر چقدر كه از رفت و آمد مردم به نمایشگاه های خودرو در نمایندگی های فروش كاسته شده، به میزان مراجعه آنها به وبسایت ها و شبكه های اجتماعی آنها اضافه شده است. حتی هماهنگی ارسال خودرو و سوئیچ آن جای دست دادن با مشتری را گرفته است.

فروش خودرو در دنیا به خاطر شیوع ویروس كرونا، به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، در همین ماه مارس بر اساس آمار جی دی پاور، تا به الان 13 درصد فروش در بازار آمریكا افت داشته است. مخصوصاً در سیاتل، سانفرانسیسكو، لس آنجلس و شیكاگو این كاهش تا 22 درصد هم بوده است.

بر اساس تحلیل مودی Moody فروش در سال 2020 نسبت به 2019 بیش از 20 درصد كاهش خواهد داشت و آثار آن تا سال 2021 هم ادامه خواهد یافت.

بر اساس آمار Roadster كه به 1000 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودرو در آمریكا و كانادا خدمات فروش دیجیتالی ارائه می دهد میزان مراجعه مردم به وبسایت های نمایندگی های فروش خودروسازان 6 درصد در ماه اخیر افزایش یافته است.

برایان بنستاك از نمایندگی های فروش در شهر نیویورك می گوید: «خیلی از نمایندگی ها در وبسایت خود فرصت سر خاراندن ندارند. این ماه برای وبسایت خیلی از نمایندگی ها شباهت به وقوع سیل دارد.»

خیلی از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش سالیان سال است كه به فضای اینترنت و تجارت دیجیتالی روی آورده اند، اما در آمریكا فقط 15 درصد از معاملات خودرو در فضای اینترنتی انجام می شود. این آمار را انجمن نمایندگی های فروش ملی خودرو از نظرسنجی خود در میان 540 نمایندگی آمریكا در ماه نوامبر 2019 به دست آورده است. پیش بینی این انجمن این است كه تا سال 2025 این ارقام دو برابر خواهند شد.

بنستاك می گوید از سال 2015 به تجارت دیجیتالی روی آورده است و كمپانی هایی مثل تسلا و كاروانا، كه همه كسب و كار خود را در فضای اینترنتی انجام می دهند، رفتار و انتظارات مشتریان را دگرگون كرده اند.

تسلا همیشه سفارش های خود را فقط از راه اینترنت و وبسایت رسمی خودش قبول می كند. تسلا همچنین رویه ای تحت عنوان «تحویل بدون دخالت دست» دارد كه در اكثر نقاط آمریكا به اجرا گذاشته است. مشتریان حتی برای باز كردن قفل خودروی خود برای اولین بار از اپلیكیشن تسلا روی موبایل خود استفاده می كنند. تمامی اسناد مروبطه هم از طریق همین اپلیكیشن ساری و جاری می شوند.

كاروانا هم كه خودروهای دست دوم می فروشد میزان فروش اینترنتی خود را از سال 2018 تا 2019، به میزان 89 درصد افزایش داده است.

با این كه كاروانا سهم خود از بازار دست دوم را به شدت از دست داده با این حال ارزش سرمایه بازار آن حداقل 2 برابر اتونیشن [بزرگترین شبكه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در آمریكا]  است. اتونیشن پیش از شروع شیوع ویروس كرونا، رفتن به سمت تجارت دیجیتالی را آغاز كرده بود.

با این حال خودرو از جمله مواردی است كه مشتریان قبل از خرید اصرار دارند حتما آن را در نمایشگاه خودروی نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش ببینند و تنها عده ی بسیار قلیلی هستند كه تمام مراحل خرید تا تحویل را در فضای اینترنتی و تجارت الكترونیك انجام می دهند.

انتهای پیام

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.